Saturday 10 December 2011

Keletah Mu Yang Menghiburkan...~Atiee Aidil~

Terasa cepat benar masa berlalu..Tak terkejar oleh ku..Hmm..mana mungkin manusia biasa seperti ku mampu mengejar masa..Yang mampu ku lakukan dengan menghargai masa...
Rasanya baru semalam keluarga ku menerima ahli baru, rasanya baru semalam ku admit hospital kerana sakit mahu melahirkan, rasanya baru semalam ku mendukung zuriat ku sendiri, menyusukan zuriat ku, mendodoikan zuriat ku.. rasanya baru semalam ku mengalami pengalaman baru..pengalaman yang amat berharga sebagai seorang mama...
Ya Allah..cepat sungguh masa berlalu..

Bila difikirkan balik rasanya semua yang ku alami baru saja semalam berlalu...Tapi...rupanya da hampir 2 tahun 6 bulan pengalaman ku berlalu..Namun sedikit pun tak pernah ku lupakan detik-detik manis ku bergelar mama buat Anugerah Terindah Kurniaan Dari NYA..
Yang ku beri nama MUHAMMAD AIDIL ZAFRAN BIN ERWAN.

Masa begitu mencemburui ku..Rugi rasanya andai ku tak hargai perjalanan si kecil ku..Dari mula si kecil ku melihat bertapa indah nya dunia ciptaan Ilahi..Betapa sayangnya ku pada si kecil.
Dari mula si kecil ku meniarap..merangkak..berjalan & jatuh..Bergelak ketawa..& yang paling indah sekali bila si kecilku memanggil ku "mama" ... Sungguh hebat Kurniaan Dari NYA..
Bagi ku semuanya adalah memori yang sangat berharga yang akan ku kenang hingga akhir hayat ku..

Tapi si kecil ku tak merangkak..Hanya menghesot-hesot badannya..Risau la jugak...tapi itu adalah normal bila kerisauan ku ini ku suarakan pada pakar kanak-kanak..

Genap 1 tahun 1 bulan..Si kecil ku sudah mampu berjalan walaupun agak terhuyung hayang...Masih ku ingat lagi..Si kecil ku menyambut kepulangan ku dari kerja dengan menunjukan yang si kecil telah mampu berjalan..
Ku sambut dengan penuh kegembiraan & kesyukuran...Terima kasih ALLAH...

Kini si kecil ku dah pun berumur 2 tahun 6 bulan...Keletahnya bercakap sampai ada yang kata si kecil ku nie orang tua..mungkin kerana terlalu banyak nya soalan dari si kecil ku..Keletahnya adalah penawar bagi ku..

2 tahun 6 bulan adalah umur dimana si kecil mula belajar dari orang di sekeliling...perasaan ingin tahu itu & ini ada dalam dirinya...

Si kecil ku aktif walaupun demam..rutin nya macam biasa..walaupun demam..Ku bersyukur kerana Kurniaan dari NYA pada ku..

Sebenarnya dah banyak kali jugak la..ku terserempak dengan pelbagai orang..bila orang tue lihat si kecil ku..Mereka pasti akan sentuh dahi si kecil ku & kata "ini budak banyak bagus, ada tuah, susah mahu cari macam nie"..Kemudian mereka pasti akan kata jaga baik-baik..Ku tak lah percaya sangat..tapi ku sentiasa berdoa pada NYA...& berharap agar si kecil ku berjaya di dunia & akhirat..Impian keluarga ku..mahu melihat si kecil ku berjaya menjadi seorang "Doktor Pakar"...Insyallah...Akan ku lakukan yang terbaik untuk si kecil ku...

Si kecil ku paling suka dengar lagu "Kalau Berpacaran"..kalau lagu tu berkumandang...mula la si kecil bergelek sakan..Ku pula pasti akan merakam keletahnya, ada 1 video yang ku rakam..si kecil ku dengan gaya bertudung...bukan untuk membiarkan si kecil ku menyerupai perempuan tapi sekadar untuk simpanan kenangan...Bila si kecil ku dewasa kelak pasti ku akan tunjukkan kepadanya..Kerana apa yang dah berlalu tak mungkin akan berulang kembali..Jom tengok keleteh si kecil ku dengan lagu "Kalau Berpacaran"


Satu yang paling si kecil ku takut ialah waktu potong rambut...Setahun pastikan akan 2 @ 3 kali rambut si kecil ku dipotong di kedai, maklumlah rambutnya cepat panjang..Mula jea duduk atas kerusi..terus menangis tak henti-henti sampai la selesai seisi potong rambut.Bila ajak si kecil potong rambut jew..pasti si kecil cakap "nanti adik angis"...tapi tetap pi kedai jugak untuk potong rambut...sebab bila da botak si kecil ku nampak comel sangat...bulat jew...macam shoilin shoker...


Kalau nak story mory tentang si kecil ku nie..memang xcukup..nanti akan ku abadikan lagi segala kenangan yang terindah bersama si kecil ku yang semakin meningkat besar..Si kecil ku @ Anugerah Terindah Kurniaan Dari NYA, ketahuilah marah mama untuk si kecil agar si kecil menjadi insan berguna..& mama mahu si kecil tahu yang mama bahagia kerana kehadiran si kecil yang membawa beribu juta kebahagian..Keletah mu yang mencuit hati sesiapa sahaja..Kehadiran mu jua membawa rezeki yang melimpah ruah...Alhamdulilah...Terima kasih ALLAH..

No comments:

Post a Comment